اقتصاد توجه (پساحقیقت۲)

StringCast | استرینگ‌کست
StringCast | استرینگ‌کست
اقتصاد توجه (پساحقیقت۲)
/
StringCast | استرینگ‌کست
StringCast | استرینگ‌کست
اقتصاد توجه (پساحقیقت۲)
/

داستان شبکه‌ای فاسد، شکار اینترنتی یک انسان و هیولایی مرگبار به نام رسانه |

منبع: دروغگو‌های دوست‌داشتنی – نوشته رایان هالیدی |

 خرید کتاب |

حامی: نشر خوب

چطور رسانه ها را گول بزنیم؟

رسانه‌ ها مثل هیولاهایی هستند که از محتوای جدید تغذیه می‌کنند. دنیای رسانه مدرن دیگر زمان و مکان نمی‌شناسد و به شکل بی‌وقفه دنبال موضوعات جدید است. سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های یوتیوبی که به شکل بی‌پایان یافتن موضوع بعدی برای گرفتن کلیک و خبر بعدی برای پوشش دادن هستند. هرکس که خبر جدیدتر تا جالب تری داشته باشد کلیک بیشتری میگیرد و مخاطبان بیشتری با آن ارتباط برقرار می‌کنند. اقتصادی که واحد پولی آن توجه ما است!

در گذشته رسانه‌ها دقت و صحت هر جمله را با دقت بررسی می‌کردند اما در دنیای مدرن دیگر وقت چنین کاری نیست. هرچیزی بلافاصله در قالب توییت، ویدیو و خبر منتشر میشود تا مبادا سایت و قردی از قافله عقب بماند. و همین موضوع یک نقطه ضعف قوی به رسانه‌ ها داده. آن‌ها هرچیزی که بنظر جالب باشد را منتشر می‌کنند. چه درست، چه غلط!

با توجه به چنین شرایطی و در این جهان پساحقیقت یک شغل جدید به‌وجود آمده. افرادی که کارشان گول زدن رسانه و گرفتن توجه است. کسانی که از شرکت‌ها، افراد و سازمان‌ها پول میگیرند تا از نقطه ضعف رسانه‌ها استفاده و آن‌ها را معروف کنند!

گاهی اوقات این معروف شدن بی‌خطر است. مثل فردی که می‌خواهد پدر دیجیتال مارکتینگ کشور باشد یا رستورانی که میخواهد همه به آن سر بزنند. اما بعضی اوقات روی دیگر سکه خودش را به ما نشان می‌دهد. روی مرگباری که می‌تواند با جان افراد بازی کرده و زندگی انسان‌ها را خراب کند.

در قسمت «اقتصاد توجه» ما به دنیای رسانه‌های دیجیتال سرمی‌زنیم؛ با فردی آشنا می‌شویم که کارش گول زدن این سازمان‌هاست و نمونه مرگباری از این اقتصاد را می‌بینیم که به مرگ یک انسان بی‌گناه ختم می‌شود …

قسمت‌های مرتبط

مجموعه پساحقیقت (قسمت اولدومسوم)

مکتب شوک

اشتراک
اطلاع برای
guest
0 نظرات
نظر درون متنی
نمایش همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

جدیدترین قسمت‌ها

جیمز وب

داستان قوی‌ترین تلسکوپ تاریخ، ابزاری برای نگاه به گذشته و پیدا کردن زندگی در فضا | حامی: اسنپ‌فود

پایان همه‌چیز

جهان چطور به پایان می‌رسد؟ داستانی از ذره هیگز، تونل‌زنی کوانتومی و فروپاشی جهان منبع: کتاب پایان همه‌چیز – کیتی…

تئوری توطئه

به دنیای عجیب و غریب تئوری‌های توطئه خوش اومدید! |‌ حامی: اسنپ‌فود

به استرینگ‌کست گوش دهید

استرینگ‌کست در شبکه‌های اجتماعی

ساخته شده با و ☕ توسط استودیو زیرزمین