برنامه‌های هیجان‌انگیز وارنر بروس برای سال ۲۰۲۴: از «فوریوزا» تا «جوکر»

وارنر بروس به استراحت روی محبوبیت فیلم «باربی» اکتفا نمی‌کند: این استودیوی صدساله به دنبال شکستن رکورد در سال ۲۰۲۴ است و با اکران فیلم‌هایی نظیر یک فیلم جدید از مجموعه مد مکس به نام «فوریوزا»، دو قسمت از حماسه غربی کوین کاستنر با عنوان «افق: یک حماسه آمریکایی»، دنباله‌ی فیلم «بیتلجوس» و «جوکر: فولی آ دو» که لیدی گاگا را به شهر گاتهام می‌آورد، برنامه‌ریزی کرده است.

استودیو سه‌شنبه شب در لاس وگاس و در جریان کنوانسیون سینماکان و نمایشگاه تجاری سالانه‌ی سینماکان، نخستین استودیویی بود که درخشید. آن‌ها با ستارگانی نظیر کوین کاستنر، مایکل کیتون، رابرت پتینسون، آنیا تیلور-جوی و کریس همسورث همراه بودند و همچنین تریلرها و تصاویری را نمایش دادند.

کارگردان «جوکر»، تاد فیلیپس، تریلری از «جوکر: فولی آ دو» که در تاریخ ۴ اکتبر اکران می‌شود، نمایش داد. این فیلم، خواکین فینیکس را دوباره به عنوان آرتور فلک، شخصیت خشونت‌آمیز و روانی به تصویر می‌کشد و هارلی کوئین با بازی گاگا را معرفی می‌کند. فیلیپس از نمایش‌دهندگان در سالن بخاطر کمک‌هایشان در موفقیت بزرگ فیلم اول تشکر کرد.

در پاسخ به شایعاتی که دنباله فیلم به عنوان یک موزیکال معرفی شده، فیلیپس گفت که او آن را به این صورت توصیف نکرده است.

«این یک فیلم است که در آن موسیقی یک عنصر ضروری است،» فیلیپس گفت. «به نظر من این خیلی دور از فیلم اول نیست.»

قبل از اکران جهانی آن در جشنواره فیلم کن ماه آینده و اکران تئاتری در ۲۴ می، کارگردان «فوریوزا»، جورج میلر که ستارگانی نظیر تیلور-جوی و همسورث را به همراه داشت، کمی درباره پیش‌درآمد و تصاویر جدید و انفجاری نمایش داد.

«ما هفته گذشته تمام کردیم،» کارگردان ۷۹ ساله، که اولین فیلم مد مکس او ۴۵ سال پیش اکران شد، گفت.

این فیلم جدید بر روی یک فوریوزا جوان تمرکز دارد، که توسط شارلیز ترون در «مد مکس: جاده خشم»، بلاک‌باستر ۲۰۱۵ که بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت و چهار اسکار برد، بازی شد.

«این داستان تعهد بی‌وقفه یک زن به امید غیرممکن است،» تیلور-جوی گفت. «ما او را از همه چیز عبور می‌دهیم.»

همسورث نقش یک جنگ‌سالار به نام «دمنتوس» را بازی می‌کند.

تماشاگران به‌ویژه از شنیدن از کوین کاستنر، که این تابستان با یک حماسه غربی دو قسمتی بازمی‌گردد، هیجان‌زده بودند.

تماشاگران برای شنیدن خبرهایی از کوین کاستنر بسیار هیجان‌زده بودند، او این تابستان با یک حماسه غربی دو قسمتی به نام «افق: یک حماسه آمریکایی» که خود کارگردانی، هم‌نویسندگی و بازی در آن را بر عهده داشته، به سینماها بازمی‌گردد. داستان این فیلم در دوران جنگ داخلی آمریکا روی می‌دهد و کاستنر می‌خواست به ایده وعده آمریکا نگاه کند.

کاستنر گفت: «وعده‌ای بود که اگر می‌توانستید به غرب بروید، اگر می‌توانستید آن را زنده بگذرانید، می‌توانستید در قبال از دست دادن بسیاری چیزها، خانه‌ای بسازید.» او افزود: «برای من، این درام است.»

این فیلم با یک اکران غیرمعمول روبرو است، «بخش ۱» در تاریخ ۲۸ ژوئن به سینماها می‌آید و «بخش ۲» در تاریخ ۱۶ اوت. گروه بازیگران شامل سینا میلر، سم ورثینگتون، دنی هوستون و جیمی کمپل بوئر از «چیزهای عجیب» است.

کاستنر گفت: «خیلی‌ها فیلم‌های داستان‌محور را دوست دارند.» او ادامه داد: «من معمولاً به فیلم‌های سفر محور علاقه دارم.»

«افق: یک حماسه آمریکایی» ماه آینده در جشنواره کن نیز اکران خواهد شد.

تیم برتون نیز برای تبلیغ دنباله فیلم موفق ۱۹۸۸ خود، «بیتلجویس بیتلجویس»، که مایکل کیتون، وینونا رایدر و کاترین اوهارا را برای بازی مجدد نقش‌هایشان به همراه دارد و شخصیت‌های جدیدی با بازی جنا اورتگا، مونیکا بلوچی، ویلم دفو و جاستین ترو را معرفی می‌کند، حاضر شد. این فیلم در تاریخ ۵ سپتامبر در سینماها اکران می‌شود.

برتون گفت که همیشه به لیدیا دیتز ارتباط داشته و می‌خواست بداند بر سر زنان دیتز در طول سال‌ها چه آمده و خوشحال بود که رایدر، اوهارا و کیتون نیز همراه بودند.

او گفت: «انگار یک دورهمی خانوادگی عجیب بود.»

کیتون گفت که آن‌ها بارها در طول سال‌ها امکان این کار را بررسی کرده‌اند و سرانجام به نتیجه‌ی درستی رسیده‌اند. او افزود: «خوب است. واقعاً خوب است.» وی ادامه داد: «در واقع، عالی است.»

کارگردان برنده اسکار، بونگ جون هو، تریلر فیلم جدید خود، «میکی ۱۷» با بازی رابرت پتینسون را که در ژانویه ۲۰۲۵ در سینماها خواهد بود، نمایش داد.

او از طریق مترجم گفت: «درباره مرد ساده‌ای است که در نهایت جهان را نجات می‌دهد.» او افزود: «این یک نوع سفر قهرمانی بسیار عجیب است.»

پتینسون داستان را عجیب، خنده‌دار و بیزار خواند. او گفت: «به من گفته شده، شما از فیلمنامه خوشتان می‌آید، اما نقش غیرممکن است.»

وارنر بروس همچنین در حال بازسازی دنیای ابرقهرمانی DC خود تحت نظر پیتر سفران و جیمز گان است که در حال فیلمبرداری «سوپرمن» جدید در آتلانتا برای اکران تابستان ۲۰۲۵ است. پیش از آن، استودیو مستندی درباره اولین سوپرمن سینمایی، کریستوفر ریو، که از جشنواره ساندنس خریداری شده، منتشر می‌کند. «سوپر/من: داستان کریستوفر ریو» در سپتامبر در سینماها خواهد بود.

سه سال پس از تصمیم مدیران سابق استودیو برای اکران همزمان تمام فیلم‌هایشان در سینماها و سرویس استریمینگ، وارنر بروس خود را دوباره به عنوان بخش مهمی از اکوسیستم تئاتر فیلم مطرح کرده است.

در دسامبر، آن‌ها اقدام غیرمعمولی به اکران سه فیلم بزرگ به صورت پشت سر هم انجام دادند: «وونکا،» «آکوامن و قلمرو گمشده» و «رنگ بنفش.» این کار با توافق مالکان تئاترها انجام شد که گفتند به فیلم‌های بیشتری نیاز دارند. این فیلم‌ها، به گفته رئیس توزیع داخلی، جف گولدستین، در مجموع بیش از ۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته و استودیو مسئول تقریباً ۵۰٪ گیشه در کریسمس بود.

این سال نیز با شروع قوی آغاز شده، تحریک شده توسط «وونکا» و منتهی به «دون: بخش دوم» (هر دو بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته‌اند) و «گودزیلا در برابر کونگ» که بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته است.

گولدستین گفت: «داستان‌سرایی کار ما است.» او افزود: «ما متعهد به ساخت فیلم‌های بزرگ، دوست‌داشتنی و رویدادی هستیم.»

اشتراک
اطلاع برای
guest
0 نظرات
نظر درون متنی
نمایش همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

جدیدترین قسمت‌ها

مغز بولتزمان

داستان ماشین بخار، میمون‌های تایپیست و توهم هوشیاری ما | حامی:‌ ویپاد، ترابانک پاسارگاد

شوالیه دریایی

داستان یک کشتی تحقیقاتی، دلفین‌های قاتل و نهنگ‌های قهرمان | حامی: ویپاد، ترابانک پاسارگاد

ژن خوب

داستان دو رشته مارپیچ اسرارآمیز، مقادیر زیادی اشعه گاما و خوش‌شانس‌ترین انسان جهان |‌حامی: ویپاد، ترابانک پاسارگاد