دوج کوین: رمزارزی که اینترنت را متحول کرد

رمزارز دوج کوین

در یکی دو سال اخیر، بازار رمزارزها خیلی داغ شده. از بیت‌کوین و ایتیریوم بگیرین تا رمزارزهای کمترشناخته شده مثل tron وstellar.

رمزارزها چی هستند؟؟‌ رمزارز یک واحد پولی دیجیتال است که وجود خارجی ندارد و بشکل غیرمتمرکز و با زیرساخت بلاکچین قابل خرید و فروش هست. اگر دوست دارید درباره رمزارزها بیشتر بدونید توصیه میکنیم این ویدیو درباره بیت‌کوین رو ببینید. 

اگر هم دوست دارید بدونید بلاکچین چطور کار می‌کند می‌توانید به این ویدیو از شیرفهم سر بزنید!

 

دنیای جدید آلت‌کوین‌ها

نکته مهم درباره رمزارزها و بلک‌چین اوپن سورس بودن آن‌ها است. به این معنا که همه میتونند به کد دسترسی پیدا کرده، آن را برای خود دانلود کرده و تغییرش بدهند. و حتی با کمی تغییر همین کد، یه رمزارز جدید برای خود درست کنند! رمزارزهایی که به altcoin معروف هستند. رمزارزهایی که قیمت‌هاشون در اینجا قابل مشاهده است.

 

این آلتکوین ها انقدر زیاد شدند که آقایی به اسم جکسون پالمر، – مهندس نرمافزار در ادوبی – برای مسخره کردن این آن‌ها رمزارزی شوخی درست کرد به اسم دوج کوین (dogecoin). رمزارزی که نماد آن یگ سگ بود که کلی میم دربارش وجود داشت. رمزرزی که هدف وجودی آن به تصویر کشیدن حماقتی بود که در بسیاری از رمزارزهای دیگر وجود داشت. میم واحدهای پول دیجیتال باشد! 

سگ دوج کوین

ولی … مشکل اینترنت اینجاست که بعضی وقت‌ها، ماجرا شوخی شوخی جدی می‌شود.
و خب … این اتفاق برای دوژ افتاد!

 

دوج کوین چیست

دنیای رمزارزها درست مثل بازار بورس روی مواد مخدر است. در بازار بورس شما نابغه‌ترین و خوش‌شانس ترین آدم جهان هم که باشید باز هم میزان سودتان محدود است در حالی که در بازار رمزارزها هیچ محدودیتی وجود ندارد. کسانی که در اوایل فعالیت بیت‌کوین روی این رمزارز سرمایه گذاری کردند ارزش پولشون طی چند سال چند هزار برابر شد و یک شبه میلیونر شدند. برای همین و درست مثل بازار بورس، امروز همه دنبال این هستند تا بیت‌کوین بعدی را کشف کنند. رمزارزی که هنوز بزرگ نشده ولی یک روز می‌تواند افراد را میلیونر کند.

 

اما برخلاف بازار بورس، بازار رمزارزها پر از کلاه‌برداری است. پروژه‌هایی مثل initiativeQ شرکت‌های هرمی هستند که خود را در قالب رمزارزها جا میزنند تا ما را گول بزنند. 

 

بخاطر همین هر رمزارز جدیدی تمام تلاش خودش رو میکند تا خود رو درست حسابی، واقعی و منطقی نشان بدهد. از وبسایت‌های شیک و تروتمیز گرفته تا اسناد چند صد صفحه‌ای. همه برای اینکه شما را قانع کنند که یک رمزارز واقعی هستند و می‌توانند به بیتکوین بعدی تبدیل بشوند. 

 

حالا بین این همه بازیکن جدی، ما دوج کوین رو داریم. رمزارزی که برایش مهم نیست ما درباره‌اش چه فکری می‌کنیم. کل وجودیتش یک شوخی بزرگ است. و سازندگانش نه برای پول، بلکه برای مسخره بازی آن‌را ساختند.
و در دنیایی که همه سعی میکنند جدی باشند، تنها رمزارزی که کل وجودش شوخی بود، از همه بیشتر جدی گرفته شد! 

ارزش دوج کوین از دو دهم سنت یا دو هزارم دلار در می سال گذشته، ۲۰ هزار درصد رشد کرد و به ۵۰ سنت رسید. به این معنا که اگر کسی  در آن زمان ۱۰۰ دلار دوژکوین خریده بود الان بالای ۵۰ هزار دلار پول داشت. 

قیمت دوج کوین

 

دوج کوین و ایلان ماسک

دوژ به رمزارزی تبدیل شد که از طرف مردم عادی و برای مردم عادی بود. همین باعث شد اینترنت به آن واکنش نشان بدهد. این رمزارز به میم تبدیل شد. قیمت کمش اجازه میداد تا با پول کم تعداد زیادی از آن خرید. علاوه بر این، شوخی بودنش به شکل عجیبی آن را مطمئن تر کرد. 

 

و اگر این‌ها کافی نبود، ایلان ماسک هم به طرفداران این آلتکوین اضافه شد. او در چند ماه گذشته درباره این رمزارز کلی توییت کرده است. نکته جالب اینجاست که با هر توییت ایلان ماسک، ارزش این رمزارز یک پرش کرده و زیاد می‌شود. 

دوج کوین ایلان ماسک

به عبارت دیگر، دوج کوین به رمزارزی تبدیل شده که باهاش می‌توان خندید، مسخره بازی درآورد و همزمان از آن پولدار شد. همین بی‌ریا بودن، آن‌را به یک گزینه مناسب برای کسایی تبدیل کرده که رمزارز باز حرفه‌ای نیستن ولی میخواهند درون بازی باشند. رشد شگفت‌انگیز دوج باعث شده آن‌هایی می‌خواهند یک شبه پولدار بشوند هم سرمایه خود را روی آن خالی کنند. 

 

دوج کوین بخریم یا نه؟

مارک کوبن، میلیاردری که به بازار رمزارزها علاقه فراوانی داره گفته که بنظرش این رمزارز ارزش مادی بالایی ندارد. ولی برای کسانی که تازه وارد این عرصه شدند و می‌خواهند بدون مصرف مقادیر بالا با رمزارزها بازی کنند گزینه مناسبی است. ولی ازونور ما میبینیم که افراد زیادی در ردیت، توییتر و سایر شبکه‌های مجازی به شکل پیگیر روند صعودی این رمزارز را دنبال میکنند و امیدوارند که دوج روزی مرز یک دلار را رد کند.

 

در نهایت،‌ مثل هر رمزارز دیگری، سرمایه‌گذاری روی دوژ هم ریسکیست، هم غیرمنتطقی و هم غیرقابل پیش‌بینی.  اما اگر پول اضافه‌ای دارید که کاری با آن نمی‌کنید، می‌توانید یکم ازین رمزارز خریداری کنید تا هم بخندید، هم تجربه کنید و هم شاید پولدار بشوید!

 

مطالب مرتبط:

تاریخچه اینترنت

نبرد یونیکورن‌ها 

اشتراک
اطلاع برای
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
نظر درون متنی
نمایش همه دیدگاه ها
MSKF
MSKF
2 سال پیش

سلام
مطلب بسیار جالبی بود
فقط لطفاً بیش‌تر به نگارش متن دقت کنید یک‌بار محاوره‌ای نوشتید، یک‌بار کتابی! یک‌بار نوشتید دوج، بار دیگه دوژ!
موفق باشید 🙂

امیررضا
امیررضا
2 سال پیش

قسمت جدید چی شد منتظریما

اشتراک گذاری

جدیدترین قسمت‌ها

مغز بولتزمان

داستان ماشین بخار، میمون‌های تایپیست و توهم هوشیاری ما | حامی:‌ ویپاد، ترابانک پاسارگاد

شوالیه دریایی

داستان یک کشتی تحقیقاتی، دلفین‌های قاتل و نهنگ‌های قهرمان | حامی: ویپاد، ترابانک پاسارگاد

ژن خوب

داستان دو رشته مارپیچ اسرارآمیز، مقادیر زیادی اشعه گاما و خوش‌شانس‌ترین انسان جهان |‌حامی: ویپاد، ترابانک پاسارگاد