۱۹۱۸ (آنفولانزای اسپانیایی) -‌ قسمت اول

استرینگ‌کست
استرینگ‌کست
۱۹۱۸ (آنفولانزای اسپانیایی) -‌ قسمت اول
Loading
/
استرینگ‌کست
استرینگ‌کست
۱۹۱۸ (آنفولانزای اسپانیایی) -‌ قسمت اول
Loading
/

داستان آنفولانزای اسپانیایی و یکی از مرگبارترین همه گیری های تاریخ با یک بی‌توجهی ساده شروع میشه …

کانال شیرفهم

(قسمت دومقسمت سوم)

آنفولانزای اسپانیایی:‌ یک بیماری معمولی

دیر وقت بود و دکتر ویلیام اچ. ولچ تازه به قرارگاه رسیده بود. مسیر طولانی و دکتر ۶۸ ساله بسیار خسته بود؛ ولی با این وجود بودن وقفه از همراهانش خواست تا او را به درمانگاه پایگاه نظامی ببرند.  جایی که منظرهای ترسناک در انتظارش نشسته بود!

شایعات زیادی پشت آنفولانزای اسپانیایی وجود داشت. عدهای حاضر بودند قسم بخورند که سربازان دشمن را دیده بودند که شبانه با کشتی وارد کشور شده و بیماری را گونی گونی در خاک آمریکا رها کرده بودند! عدهای دیگر نیز مطمئن بودند که جاسوس های کشور‌های دیگر این بیماری را برای تضعیف آمریکایی ها ساخته بودند.

هرچند که  اوضاع از ابتدا اینگونه نبود. آنفولانزای اسپانیایی ابتدا به شکل یک بیماری معمولی در آمریکا دیده شد. سردرد، کوفتگی بدن، تب و سرفههای خشک همه از علائم آنفولانزای اسپانیایی بودند و مشکلات تنفسی بعد از ابتلا به بیماری گاهی اوقات به مرگ جوانان ختم میشد. ولی تعداد افراد مبتلا به این بیماری خیلی زیاد نبود و مناطق آلوده محدود بودند و در نهایت این بیماری خیلی زود ناپدید و به فراموشی سپرده شد.

آمریکایی از ریشه‌کن شدن بیماری خوشحال بودند اما دکتر ولچ به اندازه دیگران خوش‌بین نبود. او از این میترسید که بیماری نابود نشده باشد و تنها برای مدتی کوتاه خود را مخفی کرده و در حال تغییر باشد و متاسفانه حق با ولچ بود!

در قسمت اول از مجموعه ۱۹۱۸ ما داستان اولین نمونه‌های آنفولانزای اسپانیایی را می‌شنویم. با چندتا از شخصیت‌های تاثیر گذار پزشکی در این دوران آشنا می‌شویم. و میبینیم که چطور منبع این بیماری به اشتباه به اسپانیا نسبت داده شد.

قسمت‌های مرتبط

سلول‌های جاودانه

آتش بس

 

اشتراک
اطلاع برای
guest
0 نظرات
نظر درون متنی
نمایش همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

جدیدترین قسمت‌ها

مغز بولتزمان

داستان ماشین بخار، میمون‌های تایپیست و توهم هوشیاری ما | حامی:‌ ویپاد، ترابانک پاسارگاد

شوالیه دریایی

داستان یک کشتی تحقیقاتی، دلفین‌های قاتل و نهنگ‌های قهرمان | حامی: ویپاد، ترابانک پاسارگاد

ژن خوب

داستان دو رشته مارپیچ اسرارآمیز، مقادیر زیادی اشعه گاما و خوش‌شانس‌ترین انسان جهان |‌حامی: ویپاد، ترابانک پاسارگاد